Wielu uczniów niechętnie podchodzi się nauki online, a szkoda, bo taka forma nauki niczym nie różni się od standardowej lekcji, a może okazać się bardzo wygodna. Jedyną różnicą okazuje się być dzielący nas ekran.
Argumenty PRO:
- ty decydujesz o wyborze lektora: nie musi to już być germanista mieszkający 2 ulice dalej, może to być twój wymarzony nauczyciel nawet z drugiego krańca świata
- oszczędność czasu: przelicz, ile czasu ucieka ci podczas wyszykowania się, przejazdu do nauczyciela oraz powrotu do domu.
- elastyczność: bierzesz udział w zajęciach z każdego miejsca na świecie, wystarczy ci komputer/telefon z dostępem do dysku google z materiałami i internet.
- przeprowadzka? Nie ma problemu – masz możliwość kontynuacji zajęć nawet w przypadku zmiany miejsca zamieszkania czy studiowania
- wygoda- wszystkie materiały masz w jednym miejscu ze stałym dostępem do pdf-ów, linków z filmami lub ćwiczeniami (nie szukasz już jednej wśród tysiąca kserówek)
- ekologia – oszczędność papieru, chociaż, jeśli wolisz mieć coś w formie papierowej, to zawsze masz możliwość wydruku.
Argumenty CONTRA:
- obawa przed pracą na platformie – dobry nauczyciel przeprowadzi cię przez tajniki pracy platformy, na której będzie pracował, pokaże ci jej funkcje i zadba o to, abyś ty również mógł wykonywać ćwiczenia, a nie tylko biernie słuchał wykładu nauczyciela, np. udostępni ci ekran, da możliwość robienia annotacji, pozwoli na kontrolę nad myszką, umożliwi wysłuchanie tekstu czy obejrzenie filmu z YouTube, a w przypadku pracy w małej grupie podzieli was na pokoje, w których będziecie mogli przeprowadzić ćwiczenia konwersacyjne. Na pewno zaproponuje również platformę alternatywną, gdyby z pewnych przyczyn praca na platformie głównej nie była możliwa.
- problemy techniczno – sprzętowe, np. problemy z dźwiękiem lub obrazem. Przed pierwszą lekcją nauczyciel upewni się, czy słyszycie i widzicie się prawidłowo, sprawdzi ustawienia kamery (wystarczy wbudowana) i mikrofonu.
- problemy z internetem – mogą wystąpić, jeśli dysponujemy zbyt niską prędkością internetu. Aby to wiedzieć, wykonaj test prędkości internetu na speedtest.net i sprawdź, czy upload jest odpowiednio wysoki (najlepiej, gdyby miał 10Mbps). W miarę możliwości korzystaj z internetu przez kabel oraz z wyszukiwarki chrom.
Pamiętaj jednak, że problemy techniczne zdarzają się również na lekcjach stacjonarnych: czasem nie ma prądu, aplikacja nie działa, a uczniowie podczas gier planszowych potrafią generować hałas zamiast ćwiczyć w skupieniu.
Podsumowując wracam więc do tytułu: Nie bój się nauki online! W przeważającej części to od ciebie zależy, ile z lekcji skorzystasz.